11 lis 2013

Tutorial - Czyli jak retuszować skórę w Photoshopie :)


Witam!
Wielu z Was prosiło mnie o przygotowanie tutorialu o tym, w jaki sposób retuszuję twarz w Photoshopie.
Posiadam wersję CS3, ale nie martwcie się- Pod względem retuszu nie różni się od swoich następników :)

Będę się starać by wszystko było jak najbardziej czytelne i opisane krok po kroku!



1. Pierwsza i bardzo ważna zasada - zawsze działajcie na warstwach !!
Dzięki temu będziecie mogli wygumować wszystko, co nie pójdzie po Waszych planach nie narażając na utratę to, czego nie chcecie stracić ;)
Wybierając gumkę i klikając na zdjęcia prawym przyciskiem myszy możecie ustawić ostrość i wielkość gumki :)



2. Mi najwygodniej retuszuje się stemplem, dlatego też tę metodę Wam zaprezentuję :)
Wybierając stempel zwróćcie uwagę na krycie - ja zawsze ustawiam je na ok. 30% (Tylko jeśli chodzi o retusz twarzy). Klikając prawym przyciskiem myszy na zdjęcie możecie ustawić wielkość stempla i twardość (którą ja proponuję ustawić na 0%- im miększy stempel, tym lepiej :))


3. Skoro już wszystko ustawione.. Czas przejść do rzeczy!
Czego potrzebujemy do stemplowania? Myszki i klawiszu ALT!Przytrzymując ALT kliknijcie myszką w miejsce z którego chcecie skopiować ładną skórę - puszczając ALT kliknijcie myszką w miejsce w które chcecie wkleić skopiowaną, ładną skórę :)
Pamiętajcie, by wielkość stempla nie była za duża, bo możecie łapać np. rzęsy i kopiować je na policzek :)


4. Tym sposobem retuszujemy całą skórę :) Początki nigdy nie są łatwe, więc nie załamujcie się jak Wam nie będzie wychodzić, retusz to trudna rzecz do opanowania więc ćwiczcie, a w końcu się nauczycie!


PRZED I PO (sam retusz)


PRZED I PO (cała przeróbka)


13 komentarzy:

  1. Ojej co za przydatny, PROSTY i fajny sposób na retusz! Ile razy próbowałam znaleźć jakiś sposób na prosty retusz wyskakiwały mi albo półgodzinne filimiki, eseje na ten temat albo krótki i okropnie skomplikowane tutoriale i mi, jako bardzo niezaawansowanego użytkownika photoshopa przerażały!:D Więc dziękuję bardzo <3 Na pewno mi się przyda tym bardziej, że zaczynam bawić się w sesje:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo prosty, cieszę się, że się przyda !:)

      Usuń
    2. A mogłabyś mi powiedzieć jak zrobiłaś większą objętość tego koka? Bo to co masz na tutorialu umiem, ale z tymi włosami nie potrafię. ;c

      Usuń
  2. Ale samym stemplem nie zrobisz zdrowszej skóry itd. tylko usuniesz niedoskonałości. Jeszcze dużo dużo pracy do końca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie cały czas się uczę, inni prosili mnie bym opisała swój sposób- więc to robię !:)

      Usuń
  3. świetne zdjęcie ! bardzo przydatne porady ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. przyda się na pewno :) dziękiii !

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaką funkcją poprawiłaś ten koczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne skraplanie (sorry za ot). Fajne masz modelki, w ogóle to super kolory wydobywasz, a cery to bez retuszu można pozazdrościć :)

      Usuń
    2. tak, dokladnie- skraplanie :)
      Dziękuje !!:)

      Usuń
  6. Bardzo fajny i prosty sposób. :) Przystępnych tutoriali jest niewiele, więc super, że zrobiłaś własny. :)

    OdpowiedzUsuń